Du kan få momsen refunderet, hvis du tilhører én af nedenstående kundegrupper:
Uden for EU
Turister og udstationerede personer bosat uden for EU inkl. Grønland og Færøerne. Gælder også diplomater, ambassadeansatte samt udstationerede gennem Forsvarsministeriet.
Hvis du er turist i Danmark og bosiddende uden for EU, dvs. frameldt det danske folkeregister, kan du ansøge om at få momsen retur på de varer, du har købt i Salling Groups fysiske butikker, og som du selv fører ud af Danmark med fly. Bemærk at udførslen skal være stemplet og godkendt af toldmyndighederne.
Momsrefusionen varetages af Global Blue på vegne af Salling Group. Følg venligst guideline inkl. krav til dokumentation fra Global Blue, som du finder på deres hjemmeside www.globalblue.com. Turister kan med fordel henvende sig hos Global Blue i lufthavnen. På den måde sikres det at kunden får refunderet sine penge hurtigere.
Inden for EU
Diplomater, ambassadeansatte samt udstationererede gennem forsvarsministeriet bosat inden for EU.
Hvis du er ansat på den Danske Ambassade eller udstationeret gennem Forsvarsministeriet og bosiddende uden for Danmark, kan du ansøge om momsrefusion direkte hos Salling Group.
Privatlivspolitik for momsrefusion "inden for EU" kan findes her.
Du skal fremsende følgende, for at vi kan refundere moms:
- Kopi af en gyldig underskrevet momsfritagelsesattest / dokumentation for udstationering
- Udfyldt momsrefusionsblanket, hvis varen er købt i fysisk varehus (skal udfyldes af varehuset)
- Kvittering eller faktura på dit køb
- Dokumentation for at dine varer er udført af Danmark
- Registrerings nr. og konto nr. samt navn i et ikke redigerbart billede. Eksempelvis et screenshot fra netbank.
- Din e-mail adresse så vi nemt kan kontakte dig, hvis vi har uddybende spørgsmål.
Dokumentationen skal fremsendes til enten:
E-mail: salg@sallinggroup.com
eller til
Salling Group
Att. Momsrefusion
Rosbjergvej 33
DK – 8220 Brabrand